RsHun közösségi Discord elérhető! Infó és meghívó a következő témában
viewtopic.php?f=8&t=1173

Csak hogy használjuk valamire ezt a sávot, közérdekűvé teszünk néhány scammert, akik pénzt tulajdonítottak el másoktól:
  • Swagolas
  • Pa p a
  • KikkaPowa
  • Rotary Dave
  • Hun Warrior
  • KIKKAA
  • Reweakur
  • Rewaekur
  • W00X17
  • Dormantium
  • Csicsi1isftw
Amennyiben pénzt vagy bármi tárgyat kérnek tőletek kölcsönbe, lehetőleg ne adjatok nekik semmit!
A félkövérrel szedett nevek újak, vagy nemrég nevet változtattak.

Twitch.tv-n illetve Youtube-n is elég gyakoriak lettek a megtévesztő oldalak hirdetése, amik szintén az adataidat lopják el.
Részletekért olvasd el ezt a témát: viewtopic.php?f=8&t=70

Továbbá ha zavar ez a sáv, vidd rá az egeret erre a piros területre, és a jobb felső sarokban X-el zárd be. A következő frissítésig eltűnik.

Új Skill: Artisan!

OSRS legújabb hírei
Post Reply
User avatar
Dof
Posts: 278
Joined: 2012.09.15. 09:37

Új Skill: Artisan!

Post by Dof » 2014.06.13. 23:34

Pár hete egy újabb verseny indult a játékosokat megcélozva. A témája, hogy tervezzenek egy egyedi skillt ami méltó lesz arra, hogy bekerüljön a játékba. Nem ez az első kezdeményezés az Old School modoktól. A legelső versenyben olyan ötleteket kértek melyek a non-cb skilleket célozták meg. A nyertes ötlet pedig a Roof Top Agility pályák lettek (összesen kilenc város tetőin ugrálhatunk át különböző akadályokat leküzdve). A második verseny győztes ötlete pedig a Motherload Mine lett, mely egy új bánya, egy új féle bányászati lehetőséggel. Mind a két újítás kedvezően hatott a játékra és ma napig is előszeretettel használják.

Alig egy hónapja egy Pix869 nevű játékos épp egy új skill ötletén dolgozott melynek befejeztél elküldte az Old School modoknak. A rengetek ötlet közül az ő, és még más négy játékos ötletét választották ki, hogy megosszák a játékosokkal, kik utána szavazhattak arról, hogy melyik skillt akarják a játékban látni. Az eredmény megdöbbentő volt. Pix869 skilljének ötlete 49%-al megnyerte a szavazást. A modok ezután jobban átnézték a skillt és próbálták még jobban a játékhoz igazítani. Végül, a mai napon napvilágot látott a teljes leírás a skillről, melynek neve...


(a szerk.)

Artisan Skill

A skill célja, hogy bebizonyítsd az Artisan mestereknek, hogy tehetséges vagy tárgyak készítésében különböző skillek segítségével. Cserébe a mesterek megtanítanak még összetettebb tárgyakat készíteni melyek segítségedre lesznek a játékban. Képes leszel bálványokat készíteni melyeket feláldozhatsz, hogy bátorságot adjanak a harcokban, vagy új non-cb eszközöket készíteni, minőségibb ételeket sütni, saját ruhát varrni és még több hasonló hasznos dolgokat csinálni.

Mi az az Artisan?

Az Artisan egy kézművesmester aki szakértője különböző tárgyak elkészítésében. Ahhoz, hogy Artisan XP-t szerezz be kell bizonyítanod a mesterembereknek, hogy te is értesz a dologhoz. Például a mester megkér, hogy készíts 100 vialt és annak elkészítéséért kapott Crafting XP-vel megegyező Artisan XP-t kapod meg.

Ahogy egyre jobban haladsz a skillel úgy egyre több módszert fognak a mesterek megtanítani neked, hogy hogyan kombináld a skilljeidet, hogy teljesen új tárgyakat készíthess.

Milyen feladatokat fognak adni a mesterek?

A feladatok ezekhez a skillekhez fognak kötődni:

Runecrafting
Construction
Herblore
Crafting
Fletching
Smithing
Cooking
Farming

A mesterekhez különböző képességek szükségesek (csak úgy mint a Slayer mesterek). Ezek a mesterek a megadott skilledjeid szintjével megegyező erősségű feladatokat fognak adni.

1. mester Nincs követelmény
2. mester 30+ szint a 3 megadott non-combat skillek közül és 15 Artisan
3. mester 50+ szint a 4 megadott non-combat skillek közül
4. mester 65+ szint a 4 megadott non-combat skillek közül
5. mester 74+ szint a 4 megadott non-combat skillek közül vagy 85 Artisan

Porszemecske

Miközben egy artisan megbízáson vagy lesz esélyed Mote of Inspirationokat (az ihlet porszemecskéi) szerezni melyek különleges jutalmak elkészítéséhez szükségesek.

Állati bálványok

Az egyik képesség amit az Artisan mestered segít elsajátítani az az állati bálványok készítése. Az artisan skilled és a Mote of Inspirationokkal képes leszel szörnyek bálványait elkészíteni melyek elégetésével extra sebzést okozhatsz a különböző szörnyeken. Ezek a bálványok tradelhetők lesznek.

Image

Artisan eszközök

Egy másik képesség amit az Artisan mester tanít, hogy hogyan alakítsd át a fejszédet és a csákányodat. Ezzel eltünteted a combat szint szükségességét a viselésükhöz valamint ha ezeket az átalakított eszközöket használod esélyed van Mote of Inspirationokat szerezni annak ellenére, hogy nincs kiadva artisan megbízás a mesteredtől.

Image

Beginner’s Hatchet / Pickaxe (Steel-el egyenlő erejű)
Szükséges a craftolásához: 1 Steel Bar, Oak logs, 100 Motes of Inspiration, 30 Smithing + 1 Artisan
Szükséges a viseléséhez: 1 Attack, 10 Mining vagy Woodcutting, 6 Artisan

Hobbyist’s Hatchet / Pickaxe (Mithril-el egyenlő erejű)
Szükséges a craftolásához: 3 Steel Bars, Willow Logs, 200 Motes of Inspiration, 40 Smithing + 35 Artisan
Szükséges a viseléséhez: 1 Attack, 25 Mining vagy Woodcutting, 21 Artisan

Expert’s Hatchet / Pickaxe (Adamant-al egyenlő erejű)
Szükséges a craftolásához: 5 Steel Bars, Maple Logs, 300 Motes of Inspiration, 50 Smithing + 45 Artisan
Szükséges a viseléséhez: 1 Attack, 35 Mining vagy Woodcutting, 31 Artisan

Savant’s Hatchet / Pickaxe
Szükséges a craftolásához: 10 Steel Bars, Yew Logs, 500 Motes of Inspiration, 65 Smithing + 60 Artisan
Szükséges a viseléséhez: 1 Attack, 45 Mining vagy Woodcutting, 41 Artisan

Ihletett vésések

Az artisan mesterek arra is megtanítanak, hogy hogyan véss ki bizsukat az ércekből. Ezeket a bizsukat fellehet fűzni és nyakékként viselni, hogy esélyt adjanak arra, hogy két ércet bányássz ki egy helyett az elkövetkező 28 érc bányászása alatt.

Image

Minőségi tárgyak

Mesterembernek lenni nem csak új tárgyak készítéséről szól hanem, hogy minőségileg készítsük el őket. Minél nagyobb az Artisan skilled annál nagyobb esélyed van minőségi (superior) dolgokat készíteni.

Image

Superior cooking - Főzés/sütés közben esélyed van minőségi ételeket elkészíteni. Az ilyen minőségi ételek 1-el többet gyógyítanak vagy 1-el több szintet adnak a normális verziójukhoz képest. Például egy lobster (s) 13-at gyógyít 12 helyett egy wild pie (s) 12-öt gyógyít harapásonként és 6-al növeli meg a slayer szintedet.

Superior fletching - Nyílkészítés közben esélyed van minőségi nyilakat készíteni melyek egy kissé erősebbek és kevésbé tűnnek el használatukkor mint a normálisak.

Superior runecrafting - Rúnák készítése közben esélyed van arra, hogy megduplázódik az elkészített rúnák száma. Minél nagyobb az artisan szinted annál nagyobb esély van arra hogy megduplázódik.

Ruházat

Az artisan mesterek sok új képességet hoznak a játékba, az egyik közülük a szövetek készítése melyekkel a játékosok saját ruhákat képesek varrni.

Négy szövetanyag áll majd rendelkezésre a ruházatok elkészítésére.

  • Wool (fonal) – Balls of woolból a szövőszéken sheets of wool keletkezik. (5 crafting szükséges a sheets of wool készítéséhez)
    Cotton (gyapjú) – A játékosok gyapotnövényeket nevelhetnek majd a farming telkükön és leszedhetik a kész gyapjúkat. Ebből cotton ball fodorható és a szövőszéken sheets of cotton lesz belőle. (25 crafting szükséges a sheets of cotton készítéséhez)
    Silk (selyem) – Silket a silk merchantoktól lehet lopni
    Linen (vászon) – A játékosok flaxból vászont készíthetnek melyekből végül vászonlepedő készül a szövőszéken (45 crafting szükséges a vászonlepedő készítéséhez)
Ezek tárgyak készítése a szövőszéken Craftint XP-t adnak.

Image

Visszajelzés

A kulcsa annak, hogy egy nagyszerű skillt készítsünk az a tőletek kapott visszajelzések. A ti gondolataitok nélkül nem lenne Old School ilyen nagyszerű játék mint most. Mindenkinek van lehetősége ezt a skillt nagyszerűvé tenni, szóval kérlek mondjátok el mit gondoltok.

Mods Alfred, Ash, John C, Mat K, Reach and Weath
The Old School Team
If people aren't laughing at your goals, your goals are too small. - Kai Greene

rettent
Posts: 225
Joined: 2012.09.15. 09:59

Re: Új Skill: Artisan!

Post by rettent » 2014.06.14. 13:45

Először is szép fordítás! :D
Érdekes skill lesz, valójában eddig semmi értelme nincs, viszont abból jó, hogy több ember fog skillezni, miután behozzák a skillt! Habár én soha sem hoztam volna be egy ilyen típusú skillt, talán nem lesz akkora katasztrófa...

User avatar
véenn
Posts: 215
Joined: 2013.02.16. 18:02

Re: Új Skill: Artisan!

Post by véenn » 2014.06.15. 20:39

Megint ott tartunk,hogy nem a játék minőségét próbálják javítani,hanem mennyiségre mennek. Mikor aktív voltam vagy 20-30 ötletet írtam fórumon(abba a topicba ahol mindenki elküldheti az ötletét),de úgy látszik,sem az nem tetszett nekik,hogy ne dragon boots essen gwdből hanem "tüskék" runebootsra,sem azok amiket barrowshoz írtam(pl. chest nyitáskor eshessen egy 'item' amivel meghatározott smithinggel javítani lehet a barrows cuccokat pénz költése nélkül). Sons of bitches.
Image

User avatar
Dof
Posts: 278
Joined: 2012.09.15. 09:37

Re: Új Skill: Artisan!

Post by Dof » 2014.06.15. 22:15

véenn wrote:Megint ott tartunk,hogy nem a játék minőségét próbálják javítani,hanem mennyiségre mennek. Mikor aktív voltam vagy 20-30 ötletet írtam fórumon(abba a topicba ahol mindenki elküldheti az ötletét),de úgy látszik,sem az nem tetszett nekik,hogy ne dragon boots essen gwdből hanem "tüskék" runebootsra,sem azok amiket barrowshoz írtam(pl. chest nyitáskor eshessen egy 'item' amivel meghatározott smithinggel javítani lehet a barrows cuccokat pénz költése nélkül). Sons of bitches.
Valóban sok játékos nem lát a dolgok mögé és ez miatt buknak meg nagyon jó ötletek szavazáskor. Én is sajnálom, hogy új jött be dragon booots ahogy bejött. Viszont a barrowsos ötletedet nem értem miért lenne jó.
If people aren't laughing at your goals, your goals are too small. - Kai Greene

User avatar
véenn
Posts: 215
Joined: 2013.02.16. 18:02

Re: Új Skill: Artisan!

Post by véenn » 2014.06.23. 12:38

hát leginkább pénz és időspórolás azáltal,hogy nem kell elmenni sem Lumbiba,sem portolni a házadba.

Amúgy többször is átolvastam és vannak aggályaim.

értem én,hogy egyfajta non-combat slayer lesz a skill,de vannak benne buktatók.

az emberek többsége úgy húz egy skillt,hogy a legjobb gp/xp arány jöjjön ki. Nem szokásunk pl. Herbloreval fishing potiont készíteni nagy mennyiségben,ha húzni akarjuk a Herbloret. Ez alapján ami itt le van írva,előfordulhat olyan,hogy az Artisan mester nem azt adja feladatnak amivel mi akarjuk húzni,hanem valami sokkal drágábbat. Arról nem is beszélve,hogy az emberek többsége meghatározott szintet tűz ki maga elé(pl. 70 cookingom van letolom a 80at),nem pedig meghatározott mennyiséget. A fenti példánál maradva: hiába akarnék majd lobbyval 10 szintet húzni a cookingon,ha a mester ad nekem 100 (vagy ezer,tökmind1) sharkot,és csók.

Akkor lenne valamelyest értelme,ha csak olyan feladatokat adna,amikkel ténylegesen lehet húzni egy skillt,és annyit,hogy mondjuk megkérdezi mekkorára akarod kitolni,te megmondod,és akkor annyit ad taskban. ...ha viszont nem így lesz,pont azért amit írtam,leginkább a maxedek fogják így tolni az Artisant,főleg azok,akiknek marha sok pénzük van.

Arról nem is beszéltem milyen mennyiségű junk fog keletkezni,tök feleslegesen...

Az idolokat jó ötletnek tartom,végre lesz értelme az FMnek. Plussz,némi boost is ezek ellen a monsterek ellen. Csak megint ott tartunk,hogy ha pl. leakarok menni dragonozni: mennyi ideig fog tartani egy ilyen idol hatása? kb. 6 percig? akkor vigyek magammal 10et? akkor SOKKAL kevesebb ideig tudok lent maradni: jobban járok ha nélküle megyek le,mert ugye az a 10-15% sebzés lópikula ahhoz,hogy elveszítek mondjuk idolonként 6*4=24 percet(egy antifire 6 perc,egy full meg 4 dose)azáltal,hogy ezeket az idolokat leviszem.

Az itemek készítését sem teljesen értem: a ranged+magic bootsok jól hangzanak,de pölö minek nekem +10 ranged attackot adó top? Egy szimpla blk dhide többet ad,és akkor még létezik a világon Karil top is. "Gives a supoerior chance at receiving a superior result" - ez mi akar lenni? Nagyobb eséllyel kapok jobb EREDMÉNYT? whhaat? Ha a dropratere gondol...szóval akkor menjen az ember gwdzni egy 0 defet adó szarban? Vagy most hogy van ez?

Axe+Pickaxe: jó kiegészítés,pureoknak...

Ez a nyakékes cucc jó,csak nem 28 ércért. Tudod ki fog plussz helyet hagyni hogy félévenként egyszer kijöjjön egy ilyen gyöngy,hogy aztán majd valamikor mikor lesz 5-10 darab összefűzze őket,hogy 28 érc bányászásánál esély legyen dupla ércre. Esetleg olyan 200-300 darabnál talán megéri,de ez attól is függ milyen gyakran jön a gyöngy és mennyi kell egy csokor felfűzéséhez.

Minőségi tárgyak érdekesnek tűnnek,bár csak slayerhez hasznos,ott is csak a lobbi/shark(gyengébb/keményebb taskok),bossozni az ember sara brew-val megy. Ha nem lesz tradelhető,akkor meg ha mondjuk a cookingot lobbival húzom,és bejön mondjuk szerencsével 1kból 500 (s)-re,és én mondjuk nem elfogyasztani akartam hanem eladni,akkor buktam 500 lobbit. Superior RC pedig csak naturenál éri meg,vagy,másnál is,ha nem csak a rúnát duplázza meg,de az xpt is... viszont a nature rune ára megint elkezd zuhanni. nekem mindegy nem én csinálom,ha az RCzőknek ez így jó,nekem a nature csak alcholni kell,márpedig minél alacsonyabban van az ára,annál jobban járok.


huh.
Image

User avatar
Dof
Posts: 278
Joined: 2012.09.15. 09:37

Re: Új Skill: Artisan!

Post by Dof » 2014.06.23. 18:23

véenn wrote:hát leginkább pénz és időspórolás azáltal,hogy nem kell elmenni sem Lumbiba,sem portolni a házadba.

Amúgy többször is átolvastam és vannak aggályaim.

értem én,hogy egyfajta non-combat slayer lesz a skill,de vannak benne buktatók.

az emberek többsége úgy húz egy skillt,hogy a legjobb gp/xp arány jöjjön ki. Nem szokásunk pl. Herbloreval fishing potiont készíteni nagy mennyiségben,ha húzni akarjuk a Herbloret. Ez alapján ami itt le van írva,előfordulhat olyan,hogy az Artisan mester nem azt adja feladatnak amivel mi akarjuk húzni,hanem valami sokkal drágábbat. Arról nem is beszélve,hogy az emberek többsége meghatározott szintet tűz ki maga elé(pl. 70 cookingom van letolom a 80at),nem pedig meghatározott mennyiséget. A fenti példánál maradva: hiába akarnék majd lobbyval 10 szintet húzni a cookingon,ha a mester ad nekem 100 (vagy ezer,tökmind1) sharkot,és csók.

Akkor lenne valamelyest értelme,ha csak olyan feladatokat adna,amikkel ténylegesen lehet húzni egy skillt,és annyit,hogy mondjuk megkérdezi mekkorára akarod kitolni,te megmondod,és akkor annyit ad taskban. ...ha viszont nem így lesz,pont azért amit írtam,leginkább a maxedek fogják így tolni az Artisant,főleg azok,akiknek marha sok pénzük van.

Arról nem is beszéltem milyen mennyiségű junk fog keletkezni,tök feleslegesen...

Az idolokat jó ötletnek tartom,végre lesz értelme az FMnek. Plussz,némi boost is ezek ellen a monsterek ellen. Csak megint ott tartunk,hogy ha pl. leakarok menni dragonozni: mennyi ideig fog tartani egy ilyen idol hatása? kb. 6 percig? akkor vigyek magammal 10et? akkor SOKKAL kevesebb ideig tudok lent maradni: jobban járok ha nélküle megyek le,mert ugye az a 10-15% sebzés lópikula ahhoz,hogy elveszítek mondjuk idolonként 6*4=24 percet(egy antifire 6 perc,egy full meg 4 dose)azáltal,hogy ezeket az idolokat leviszem.

Az itemek készítését sem teljesen értem: a ranged+magic bootsok jól hangzanak,de pölö minek nekem +10 ranged attackot adó top? Egy szimpla blk dhide többet ad,és akkor még létezik a világon Karil top is. "Gives a supoerior chance at receiving a superior result" - ez mi akar lenni? Nagyobb eséllyel kapok jobb EREDMÉNYT? whhaat? Ha a dropratere gondol...szóval akkor menjen az ember gwdzni egy 0 defet adó szarban? Vagy most hogy van ez?

Axe+Pickaxe: jó kiegészítés,pureoknak...

Ez a nyakékes cucc jó,csak nem 28 ércért. Tudod ki fog plussz helyet hagyni hogy félévenként egyszer kijöjjön egy ilyen gyöngy,hogy aztán majd valamikor mikor lesz 5-10 darab összefűzze őket,hogy 28 érc bányászásánál esély legyen dupla ércre. Esetleg olyan 200-300 darabnál talán megéri,de ez attól is függ milyen gyakran jön a gyöngy és mennyi kell egy csokor felfűzéséhez.

Minőségi tárgyak érdekesnek tűnnek,bár csak slayerhez hasznos,ott is csak a lobbi/shark(gyengébb/keményebb taskok),bossozni az ember sara brew-val megy. Ha nem lesz tradelhető,akkor meg ha mondjuk a cookingot lobbival húzom,és bejön mondjuk szerencsével 1kból 500 (s)-re,és én mondjuk nem elfogyasztani akartam hanem eladni,akkor buktam 500 lobbit. Superior RC pedig csak naturenál éri meg,vagy,másnál is,ha nem csak a rúnát duplázza meg,de az xpt is... viszont a nature rune ára megint elkezd zuhanni. nekem mindegy nem én csinálom,ha az RCzőknek ez így jó,nekem a nature csak alcholni kell,márpedig minél alacsonyabban van az ára,annál jobban járok.


huh.
A barrows itemek javítása pénzt vesz ki a játékból ami javítja a gazdaságot. De amúgy se okos dolog egy olyan dolgot behozni ami haszontalanná tesz két másikat.

Amúgy a skillnek nem volt valami jó fogadtatása de szerencsére a modok gondolkoznak és úgy alakítják a dolgokat, hogy az a lehető legtöbb embernek megfeleljen. Nemrég hoztak ki egy újabb dokumentumot a skillről, kisebb-nagyobb átírásokkal (a feedbackekre támaszkodva). Ezt az új szöveget nem fordítottam le mert úgy érzem nincs is rá igény. A szövegedből úgy érzem nagyon sok dolgon túlgondolkozol és már most sikerül negatív érzéseket keltened magadba még mielőtt jobban megismernéd a dolgokat.

Artisan revisited 20-Jun-2014 by Mod Mat K
If people aren't laughing at your goals, your goals are too small. - Kai Greene

Post Reply